Szybka prosta – Subaru Outback. by Wojciech Dorosz on 5 lutego, 2023 in Szybka prosta • 0 Comments Nadwozie: Suba-co? Marka, która niegdyś rządziła na leśnych duktach czy rajdowych trasach nadal buduje samochody dostępne w Europie i to jeszcze nie będące efektem romansu z Toyotą? Na dodatek takie, które wyglądają jak zwykłe podniesione kombi a nie „ekologiczny” SUV coupe? Witajcie w średniowieczu. Mimo odświeżenia to nadal ten sam model co sprzed dziesięciu lat, który na dodatek pozbawiony jest fajerwerków, co na tle przekombinowanych i wystylizowanych niczym modelka z instagrama pseudo-terenówek ma swój niezaprzeczalny czar i urok.Wnętrze: Jeśli nadwozie to średniowiecze to projekt deski rozdzielczej pamięta jeszcze dinozaury. Jest solidne, po japońsku ergonomiczne, wykończone niezłymi plastikami i całkiem pojemne, ale w porównaniu z obecnymi modelami konkurencji przypomina furmankę. Ma to naturalnie swoje zalety, aczkolwiek trudno rozpatrywać je w kategoriach pozytywnych cech.Silnik: Przyzwyczajeni do dychawicznych silników z turbosprężarkami będą zdziwieni jednostką napędową w Subaru. Duża jak na obecne standardy pojemność, umiarkowana moc i konstrukcja typu boxer nie gwarantują ani niskiego spalania ani też dobrej dynamiki. Szczególnie że japońska marka uparcie zespala ją z bezstopniową skrzynią biegów, która podnosi pierwsze pogarszając drugie, przy jednoczesnym podkręcaniu głośności.Podwozie: Outback to nie zadziornie wyglądające kombi z kilkoma osłonami z plastiku, które potrafi niewiele więcej niż kompakt, nieradzący sobie z wyższym krawężnikiem. Prawdziwy, stały napęd na cztery koła, który jest clue Subaru, zapewni wam więcej trakcji niż jakiekolwiek inne układy konkurencji a przy tym sporo zabawy, co nie jest oczywiste w dużym i ciężkim kombi z dość miękkim zawieszeniem.Werdykt: Chociaż marka jest obecna w Polsce od wielu lat, nadal podaje cennik w Euro. Wbrew zapowiedziom nie zamierza się bynajmniej wycofać z tego rynku nawet jeśli sprzedaje tutaj mało, aczkolwiek globalnie więcej niż choćby Skoda. I nic dziwnego, bowiem gdy wasze hybrydowe czy elektryczne SUV-y będą leżały na wysypisku motoryzacji, solidny Outback z wolnossącym silnikiem i niezawodnym napędem na cztery koła nadal będzie nabijał kolejne kilometry. Aczkolwiek pod względem dynamiki to wiele hałasu o nic. Co nie zmienia faktu, że jest „jakieś”, a w obecnych czasach nie jest aż tak oczywiste. *** zły – *, słaby – **, dobry – ***, bardzo dobry – ****, wybitny – ****