Szybka prosta – BMW Z4.

Nadwozie: Supra piątej generacji okazała się mokrym snem nie tylko wszystkich jdm-owców ale także tunerów wszelkiej maści. Czy zatem jej niemiecki odpowiednik w krótkich skórzanych portkach i kapelusiku z piórkiem wywołuje podobne emocje? Z4 pod żadnym pozorem nie jest brzydkie, a muskularna i przysadzista sylwetka z pewnością spodoba się wielu, aczkolwiek jest zbyt oczywiste, przód wydaje się nazbyt rybi, tył lexusowy, a całość nie robi wrażenia czegoś naprawdę wyjątkowego, jak powinno być w przypadku roadstera.

Wnętrze: Z4 rozmiarami dorównuje kompaktom ale większość metrów odbiera długa maska, przez co środek nie rozpieszcza pod względem ilości oferowanego miejsca. Inaczej jest w przypadku ergonomii, jakości wykończenia, całej gamy gadżetów i liczby udogodnień oraz uczucia nieprzeciętności, jakie wywołuje siedzenie w kabinie. Z dachem bądź bez niego.

Silnik: Jak przystało na nobliwą markę, BMW nie eksperymentowało z jednostkami napędowymi. Trzylitrowa rzędowa szóstka jest chyba najpopularniejszym silnikiem koncernu, a w nowej wersji wespół z ośmiobiegowym automatem jest jeszcze efektywniejsza zarówno jeśli w kwestii osiągów jak i spalania. Niestety brzmi dość sztucznie i zauważalnie gorzej niż w Suprze, a oznaczenie na wyrost koncern pozazdrościł samemu Audi.

Podwozie: Mimo relatywnie filigranowych gabarytów Z4 waży dobrze ponad półtorej tony, co nieco odciska swoje piętno w czasie jazdy. Czuć, że samochód chce jechać na prostej i skręcać w zakręcie, ale jest nieco przyblokowany. Na szczęście masa jest równo rozłożona pomiędzy osiami a wraz z krótszym rozstawem osi pozwala na nieco zabawy oraz w pełni intuicyjne prowadzenie. Jeden z najlepiej zbalansowanych samochodów, także ze znaczkiem BMW.

Werdykt: Dobry i szybki samochód, którym świetnie się jeździ. Niestety nie jest w pełni sportowe, a nadwozie w wersji kabriolet sprawdza się podobnie jak w każdym innym samochodzie bez dachu. Za te same pieniądze dostaniecie Mercedesa SLC AMG, który wygląda zjawiskowo i jest wygodniejszy, nie siląc się na bycie samochodem sportowym . A jeśli takiego potrzebujecie za mniejsze pieniądze dostaniecie Boxstera, który co prawda ma tylko dwulitrowy silnik, ale jest lepszy pod każdym względem.


**

zły – *, słaby – **, dobry – ***, bardzo dobry – ****, wybitny – *****

  1 comment for “Szybka prosta – BMW Z4.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *