Szybka prosta – Ford Explorer.

Nadwozie: Duże, amerykańskie SUV-y mają to do siebie, że są duże i amerykańskie, a zatem niespecjalnie spotykają się z europejskimi gustami. W Stanach mają tyle ciekawych samochodów, nawet w gamie Forda, a mimo to sprowadzili Explorera, gargantuiczną, nieforemną i bezkształtną masę z nadnaturalnie długim tyłem. Ale w końcu za oceanem uwielbiają duże pupy, więc to przy okazji od razu was także zdefiniuje.

Wnętrze: W kabinie z łatwością można rozegrać mecz, w środku znajdziecie pełnoprawne siedem foteli plus sporo miejsca na bagaż. Reszta jest co najwyżej nijaka, plastiki są poprawne, podobnie jak ergonomia. W kwestii stylu więcej do zaoferowania mają koreańskie marki a dolnej części deski rozdzielczej powstydziłaby się nawet Dacia.

Silnik: Wbrew dziedzictwu Explorer skrywa pod maską V6, które współpracuje z układem hybrydowym, razem wręcz kipiąc mocą przewyższającą poprzednie M4 oraz momentem obrotowym na poziomie ciężarówki. Do osiągów ciężko się przyczepić, spalanie jak na masę i gabaryty jest znośnie, a całość pracuje niezwykle płynnie, aczkolwiek skrzynia biegów z dziesięcioma przełożeniami wydaje się przesadną fanaberią.

Podwozie: SUV Forda waży dużo, po części wina w tym gabarytów a po części baterii i innych elektronicznych ustrojstw. O dziwo jednak prowadzi się całkiem zwinnie i zgrabnie, sprytnie ukrywając swoją nadwagę, pozostając przy tym ponadprzeciętnie komfortowym. Na dodatek układ kierowniczy jest po fordowsku precyzyjny i bezpośredni, a to ogromna zaleta. Wielu konkurentów może brać z niego przykład.

Werdykt: Jeśli ktoś oczekuje pojemnego i wygodnego SUV-a, który także nieźle się prowadzi, będzie zadowoleny z Explorera. Oczywiście pod warunkiem, że przymknie oko na jakość plastików, wykonanie i brak polotu. Na tym można by zakończyć, gdyby nie cena. Oczywiście duży samochód z hybrydową technologią nie będzie tani, ale jak na markę popularną kwota jest mocno przesadzona i niebezpiecznie bliska podstawowemu X5 xDrive45e. Naturalnie BMW nie jest tak przestronne a opcje są horrendalnie drogie, podczas gdy wyposażenie Forda jest w zasadzie pełne, ale nie wydaje się, żeby to był dobry interes.


***

zły – *, słaby – **, dobry – ***, bardzo dobry – ****, wybitny – *****

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.