Szybka prosta – Skoda Superb Scout.

Nadwozie: Stylistka Skody zawsze wydawała się nudna. Gdyby ją do czegoś porównać byłoby to posiedzenie w toalecie w wiadomej sprawie. Robiliście to, ponieważ taka jest konieczność. Lifting Superba niewiele zmienił, z przodu dołożono opcjonalne światła LED MATRIX a z tyłu duży napis SKODA zamiast logo. Po prostu szał, aż można się zaślinić. Mimo tego to obok Kodiaqa to jeden z najlepiej wyglądających modeli chociaż i tak daleko mu do Optimy czy Giulii.

Wnętrze: Po pierwsze środek jest jak zwykle przepastny. Po drugie nie jest tak dobrze wykonany jak Passat, ale w końcu Skoda musi znać swoje miejsce w szeregu, jednak nie ma na co narzekać. Po trzecie nie ma tu wielu zmian. Wreszcie to nowoczesny i wygodny samochód, którym bez wahania przejedziecie pół kontynentu, w pełnym komforcie i absolutnie bezstresowo. Stylistyka deski rozdzielczej jest zachowawcza, aczkolwiek nie pozbawiona charakteru i polotu.

Silnik: Dwulitrowy diesel będący miękką hybrydą jest idealny do napędzania tego dużego i ciężkiego kombi. Nawet nie przeszkadza w nim manualna skrzynia biegów, chociaż DSG jest dostępne. Samochód jest wystarczająco zrywny, świetny pod względem elastyczności i rewelacyjny jeśli chodzi o spalanie. Ciężko jest chcieć czegoś więcej.

Podwozie: Wersję Scout nieco podniesiono, ale o mniej niż dwa centymetry, więc nie spodziewajcie się szczególnych zdolności przeprawowych. Co prawda można zainwestować w osłony ale mija się to z celem, tym bardziej, że napęd na cztery koła oferują tylko najmocniejsze wersje. Z drugiej strony to dobrze, ponieważ nie cierpią na tym właściwości jedne, które można określić mianem w punkt. Wystarczająco wygodne i odpowiednio sztywne.

Werdykt: Ten kto wymyślił, że Superb to „ Nowa definicja luksusu” albo „Symbol doskonałości” powinien wziąć solidny rozpęd a następnie bez zatrzymania zderzyć się ze ścianą. Zrzynam się ze Skody i Superba bo to tylko zwykły samochód. Owszem korzysta z technologii VW, jest przestrzenny, wygląda nieźle oraz to szczere i solidne auto ale dorabianie do niego ideologii luksusu i blasku mija się z celem i jest wyłącznie marketingowym bełkotem. Niestety Scout jest drogi, ale to było do przewidzenia. Superb wydaje się lepszy ale Kodiaq chyba wygląda lepiej.

****


zły – *, słaby – **, dobry – ***, bardzo dobry – ****, wybitny – *****

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *